Search
Now showing items 1-10 of 36
AN EXAMINATION OF FEEDBACK IN DIGITAL ENGLISH LANGUAGE LITERACY GAMES. Exploring students’ experiences and teachers’ perspectives.
(2018-07-06)
The aim of this study was to explore the students’ experiences and English teachers’ perspectives on feedback for errors provided in two digital English literacy games in the Greek primary education context.
Uppväxt på landsbygden
(2017-06-22)
Det övergripande syftet för föreliggande studie har varit att undersöka hur föreställningar om klass, kön och sexualitet görs i en förskoleklass vardagliga verksamhet i en ort på landsbygden. En genomgång av tidigare ...
USING EDUCATIONAL GAMES TO TEACH PERSONAL ACCOUNTABILITY IN A CORPORATE CONTEXT
(2018-09-27)
Purpose: The purpose of this project is to design and evaluate two educational games on personal accountability - one digital and one non-digital. The games are to be used as part of a personal accountability training in ...
Förskolan i den rasifierade staden
(2017-06-22)
Det övergripande syftet med studien är att undersöka hur förskollärare i högresursområden talar om sitt uppdrag att enligt Lpfö 98 (Skolverket, 2016) arbeta med kulturell mångfald. Uppsatsens frågeställningar fokuserar på ...
”Ett hot är ett hot, även på nätet” En studie av våld och kränkningar på två högstadieskolor
(2017-06-22)
Studien syftade till att belysa kränkningar och våld på högstadiet samt skolpersonals åtgärdsstrategier. Studiedesignen var en fallstudie bestående av två skolor (årskurs 6-9 respektive 7-9) valda för att de representerade ...
“Kan du bara vända sida?” Förskollärares intentioner och barns deltagande i boksamtal i förskolan Jonas Eliason
(2019-10-01)
Boksamtal innebär diskussioner kring en läst bok. Boksamtalet och läsning har i forskning bevisats
nyttiga för barns språkliga utveckling. De har också fått förnyad aktualitet i den uppdaterade läroplanen. Trots det finns ...
FACEBOOK GROUPS FOR DISSEMINATION OF EU-FUNDED PROJECTS An exploratory study of knowledge sharing in communities of interest in social media
(2018-10-26)
This master thesis aims to explore dissemination and knowledge sharing on Facebook groups in EU-funded projects, in particular the Lifelong Programme and Erasmus+. Dissemination is seen by the funding European Commission ...
SOCIAL MEDIA AND TEACHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT. Swedish teachers’ discussion in thematic Facebook groups.
(2018-07-04)
To analyse ways in which Swedish teachers engage in social media informally for professional development. The focus lies on teachers joining a thematic group on Facebook in order to participate in the sharing and obtaining ...
LEARNING-ON-DEMAND WITHIN AN ENTERPRISE SOCIAL NETWORK
(2018-09-27)
The purpose of this study was to investigate how employees in a Learning and Development Department of a big consultancy company in Germany are using the company’s Enterprise Social Network for the identification of expertise ...
THE ROLE OF VIDEOS FOR STUDENT ACTIVITY IN ONLINE LEARNING ENVIRONMENTS. A comparative analysis of student engagement in Massive Open Online Courses (MOOCs).
(2018-07-04)
This thesis aims at discovering basic learner engagement constructs in three
massive open online courses (MOOCs) offered by two Swedish higher education
institutions by focussing on learner content
interaction. More ...