Search
Now showing items 1-5 of 5
Handledning och skolutveckling. En kvalitativ intervjustudie av tolv lärares uppfattningar
(2016-05-04)
Syfte och problemformulering
Syftet med detta arbete är att försöka utveckla hur handledare kan bidra till nyutbildade pedago- gers förståelse av att omsätta och använda sina teoretiska kunskaper från utbildningen i den ...
Vad är lek i förskolan? En studie om pedagogers syn på lekens roll i förskolan
(2013-10-17)
Syfte:
Syftet med mitt arbete är att studera förskollärares syn på lekens betydelse i förskoleverksamhet samt deras syn på vilka förutsättningar för lek som finns i förskolan. I detta studerar jag också några förskollärares ...
Attityder och värderingar i relation till utbildning och lärande. Intervju med åtta elever som har problem med sina betyg
(2023-05-02)
Syfte: Syftet med min forskning är att undersöka elevers attityder och värderingar i relation
till lärande och utbildning och vad i deras skolmiljö och övriga vardag som påverkat
dessa enligt de själva.
Teori: Illeris ...
Improvise, adapt, overcome!
(2022-10-19)
Syfte: Identifiera lärdomar och erfarenheter i övergången från fysisk undervisning i
klassrum till digital distansundervisning under Covid-19 pandemin.
Teori: Appreciative Inquiry, som beskriver hur man genom att arbeta ...
Hur förkolerektorer lär i och för arbetet
(2022-10-19)
Syfte: Undersökningens syfte handlar om att utveckla kunskaper om hur förskolerektorer lär
sig sin yrkesroll och hur detta får stöd i omgivningar.
Teori: Studiens teorier utgår från drifts- och utvecklingsorganisation ...