Browsing Masteruppsatser (IPS) by Title
Now showing items 171-190 of 236
-
SCHOOL BULLYING: STUDENTS PERSPECTIVES FROM A TANZANIAN SECONDARY SCHOOL
(2020-09-09)Aim The current study was designed to qualitatively examine secondary school students’ understanding of bullying practices and how gender is involved in bullying in a Tanzanian secondary school. Theory The theoretical ... -
SCHOOL COMMUNITY AND EXPERIENCES OF PARTICIPATION AND DEMOCRACY: AN ETHNOGRAPHIC STUDY IN THE CHILEAN EDUCATIONAL CONTEXT
(2018-08-23)Abstract Chilean education is still in the process of overcoming a dark period of dictatorship where the school was governed by repressive, controlling and antidemocratic regulations. In 2009 a new general law for Chilean ... -
SCHOOL EXPERIENCES OF STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS (SEN) IN INCLUSIVE EDUCATION SETTINGS IN AZERBAIJAN
(2021-08-16)Aim: Inclusive education is a new concept applied in the education system of Azerbaijan and not all members of society are familiar with this concept. National legislation guarantees equal, inclusive, and quality education ... -
SCHOOL MATERIAL RESOURCES AND STUDENT READING ACHIEVEMENT IN THE UNITED ARAB EMIRATES
(2020-09-10)Aim: This study aimed to 1) identify differences in overall student reading achievement in the UAE based on student gender, 2) determine if there is school material resource inequity in the UAE based on school location ... -
Secondary level EFL teachers’ perceptions, practices, and challenges of implementing CAS in public schools in Nepal. A Narrative Inquiry
(2023-09-11)Aim: The objective of my study was to explore the EFL teachers’ perceptions and experiences of using CAS in Nepalese public schools. It was further aimed to explore their current practice of CAS and the potential ... -
Sedd eller synad? En diskursanalytisk studie av individuella utvecklingsplaner i förskolan
(2011-06-30)Syfte: Vi lever i en tid då det har blivit allt vanligare att barns utveckling och lärande bedöms och dokumenteras på olika sätt. Nuförtiden har många kommuner fastställda riktlinjer som ålägger pedagogerna att utarbeta ... -
SFI - DEN KONTINUERLIGA VUXENUTBILDNINGEN
(2021-11-04)Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur verksamheter påverkas av att vuxenutbildningen ska bedrivas kontinuerligt under hela året och vad det finns för normer, värderingar och politik som är inbäddade i den ... -
"Skimmer över AIL" - en textanalys om arbetsintegrerat lärande
(2014-04-22)Syfte: Högskolan Väst har sedan 2002 regeringens uppdrag att utveckla AIL/arbetsintegrerat lärande i högre utbildning. Högskolan ska vara ledande nationellt men också en nyckelaktör internationellt. Syfte för studien var ... -
SKOLFRAMGÅNG FÖR NYANLÄNDA
(2021-02-09)Syfte: Studien syftar till att upptäcka, beskriva och analysera interaktiva mönster i mellanmänskliga möten i gymnasieskolkontext som påverkar lärarnas arbetssituation och förutsättningar för att skapa undervisning som ... -
SKOLLEDARE I SKOLKULTUR
(2021-06-21)Syfte: Studien intresserar sig för dilemmat som uppstår när det i skolledarens uppdrag ingår att etablera en god lärandekultur på sin enhet samtidigt som organisationsteori gör gällande att organisationens befintliga ... -
Social utveckling för elever med autism. Lärares tolkningar och arbete utifrån det sociala uppdraget i Läroplan för grundskolan samt för förskoleklassen och fritidshemmet
(2023-11-09)Syfte: Elever ska utvecklas både kunskapsmässigt och socialt i skolan. Elevers sociala utveckling beskrivs främst i de två första kapitlen i Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet [LGR22]. En del av ... -
SOCIO-ECONOMIC BACKGROUND, ACADEMIC PERFORMANCE AND CAREER CHOICES OF GREEK YOUNG ADULTS. A MIXED METHODS STUDY
(2020-09-11)Aim: The main purpose of this study is to determine the role of socio-economic background (SEB) of young adults, who live in a medium size city of Greece (Ioannina), in shaping their academic performance at school and ... -
SPÅR AV FREINETPEDAGOGIK En aktionsforskningsstudie om utvecklandet av freinetpedagogik i ett arbetslag
(2019-05-02)Syfte: Syftet är att undersöka hur pedagoger i ett arbetslag involveras i utforskandet och utvecklandet av ett freinetpedagogiskt arbetssätt. Syftet är också att identifiera hinder och möjligheter som finns för ... -
STÖDPEDAGOGENS YRKESUPPDRAG Villkor och förutsättningar
(2022-01-31)Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur yrkesverksamma stödpedagoger uppfattar yrkesuppdragets förutsättningar i arbetet med personer med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, inom daglig verksamhet och boende ... -
Student departure from teacher education A study of compulsory school teacher education programmes in Gothenburg University
(2017-03-07)Aim: Utilizing the information that Gothenburg University (GU) has about the cohort of students in compulsory school TE programmes that started their studies in autumn 2011, this current research aims to explore the possible ... -
Students' motivation for participating in the street games academy after-school program
(2022-11-28)Aim: This study explored students' motivations during their participation in the "Street Games Academy" after-school program activities. Theory: Deci and Ryan’s self-determination theory for motivation and self-determination ... -
Students' support an perception of their confidence in schoolwork during the Covid-19 pandemic in Kenya using the response to educational disruption survey (red) 2021.
(2023-10-31)Aim: This study aims to examine students' support and confidence in schoolwork during the COVID-19 pandemic in Kenya. In doing so the study contributes to a smaller research gap concerning student support Theory: ... -
STUDENTS’ PERCEPTION OF INFORMAL LEADERS
(2021-08-16)The study examines the perception of a leader among students. The aim of the research was to reveal discrepancy in students’ perceptions of actual and ideal leaders. The objectives of the study included collecting data of ... -
En studie i psykosocial arbetsmiljö och kompetensförsörjning om och för chefer på Liseberg 2014
(2014-12-11)Syfte: Syftet är att på Liseberg undersöka chefernas psykosociala arbetsmiljö utifrån ett ledarskaps- och kompetensförsörjningsperspektiv. Metod: Kvantitativ metod, totalundersökning där 70 stycken enkäter skickades via ... -
A study on students’ perspectives on homework and its role in their learining at Chines school
(2023-06-19)Aim: The general objective of my proposed study is to explore how the students in Chinese School understand the meaning of homework and how they complete it after school. The major objective of this study is to examine ...