Browsing Masteruppsatser (IPS) by Title
Now showing items 141-160 of 237
-
När den ena studiehindrande handlingen leder till den andra - några pojkars berättelser om utmaningar i studierna
(2022-10-19)Syfte: Syftet med undersökningen är att få insikt om pojkars upplevelser av en period i skol gången som har haft inslag av avståndstagande handlingar från studierna. Teori: Till studien har det sociokulturella perspektivet ... -
«Når skal vi møtes igjen?» En aksjonsforskningsstudie om læreres læring i arbeidet med elevenes grunnleggende ferdigheter i lesing og skriving.
(2016-11-11)Syfte: Formålet med studien har på den ene siden vært å finne ut hvordan lærere lærer i et lærerfellesskap gjennom å bevisstgjøre lærere deres læreprosesser. På den andre siden har formålet vært å undersøke hvilke ... -
Nyanlända elevers rätt till likvärdig utbildning ”Man är starkast i sitt eget land för det är där man kan och har lärt sig om allt”
(2015-07-29)Syftet Studien handlar om hur den förändrade introduktionen och inslussningen för nyanlända elever uppfattas och upplevs ur integrationssynpunkt. Syftet är att studera hur verksamheten har genomgått en förändring från att ... -
Online Teacher Professional Development in Conflict Area Online Teacher Professional Development Training For Educators in Two Different Areas in Syria, a case study.
(2023-11-01)Teachers in the modern technological era are prompted to continually develop their skills and knowledge. Therefore, educational organizations have repeatedly called for more action to support teachers and educational ... -
DEN ÖKADE STYRNINGEN GENOM ÄMNESPLANERNA I GY11 En intervjustudie med sju gymnasielärare om likvärdighet och autonomi
(2019-02-17)Syfte: Syftet med denna studie har varit att undersöka hur gymnasielärare upplever den starkare statliga reglering som infördes med gymnasiereformen 2011. Specifikt har intresset riktats mot deras erfarenheter om inrättandet ... -
ÖVERGÅNGEN TILL FÖRSKOLEKLASS FÖR BARN SOM UPPVISAR SÅRBARHET
(2020-04-16)Studiens syfte är att undersöka hur förskollärare i förskolan och i förskoleklass ser på övergången till förskoleklass för barn som uppvisar sårbarhet utifrån möjligheter, hinder, samarbetsformer och den egna yrkesrollen. ... -
PARENT ENGAGEMENT IN SWEDISH PRESCHOOLS A narrative inquiry through the conceptual lens of proximal processes
(2019-12-20)Aim: There is an overall heavy emphasis on establishing strong teacher-parent relationships in the Swedish National Curriculum for Preschools and parent engagement in this regard, is considered important for reasons such ... -
PARENTAL EXPERIENCES OF RAISING A CHILD WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER IN GHANA A case study research analysis
(2020-01-22)Aim: This study explores parental experiences of raising a child with Autism Spectrum Disorder (ASD) in Ghana. It investigates parental stress, stigma, access to education for children with ASD and coping strategies ... -
Parental Perceptions, Experiences, and Expectations on the Teaching of Sexuality Education in and Out of Gambian Schools
(2021-08-16)Aim: This study seeks to contribute to the literature inadequacy in the field of sexuality education in the Gambia by highlighting the controversies surrounding sexuality education for young people by exploring the ... -
PARTICIPATION IN MUNICIPAL ADULT EDUCATION IN SWEDEN Why and How is the Second Chance Taken?
(2017-04-10)Aim: The aim of this study is to explore and describe how and why adults who have not fulfilled the current upper secondary education level become adult students in Swedish upper secondary municipal education, Komvux. Under ... -
På spaning efter ett arbetslags kollektiva lärande
(2016-05-20)Syfte: Studiens övergripande syfte är att genom aktionsforskning synliggöra hur ett nytt arbetssätt kan komma att utveckla ett arbetslags förståelse för sin egen mötespraktik. Men också att utveckla en förståelse för hur ... -
På väg mot en idé om undervisning En aktionsforskningsstudie om översättningsprocesser i förskolan
(2020-03-09)Syftet är att undersöka hur pedagoger utvecklar förståelse för undervisningsbegreppet i kollegiala samtal. Studien utgår från ett utvecklingsarbete där pedagoger i lärgrupper samtalar kring vad undervisning kan och bör ... -
Pedagogiskt ledarskap i förskolechefers vardag
(2018-03-16)Abstract Syftet med studien har varit att undersöka vilka arbetsuppgifter förskolechefer utför, hur de ser på sitt eget arbete och på sitt eget ledarskap. Jag har också undersökt om förskolechefer i privat regi har ... -
The perception of teachers and students on the impact of indicipline on students academic performance. A case study of public secondary schools in Kasungu district Malawi.
(2022-11-28)Aim: The purpose of this study was to explore the perception of teachers and students on the impact of indiscipline on academic performance of students in public secondary schools in Malawi. Theory: The social learning ... -
Personalens attityder till och kunskaper om särskilt begåvade elever och lärarnas undervisning i en kommun
(2020-01-13)Syfte: Det finns en begränsad forskning i Sverige om skolpersonalens attityder till och kunskaper om särskilt begåvade elever och lärarnas undervisning. Syftet är att med en explorativ studie med Likertskala undersöka ... -
Perspectives of dropped-out children on quitting public primary schools in Kasur- Pakistan
(2023-07-03)Aim: This thesis is an endeavour to explore the causes behind the significant rate of students leaving their primary-level education at the Primary level. The study aims at exploring the causes of high dropout rates ... -
A phenomenographic study embracing the "wickedness" of education as sustainable development: Mapping the qualitatively different ways in which South-East European immigrants in Sweden understand the concept of Sustainable Development
(2022-11-25)Aim: This research is situated in education as sustainable development. It, therefore, aims to embrace the ‘‘wickedness’’ of sustainable development by allowing for qualitatively different ways of understanding to ... -
A phenomenological study on Chinese parents's primary choice in Gothenburg, Sweden
(2023-06-19)Aim: As big differences exist in the culture and school system in China and Sweden, it is hard for Chinese parents to choose primary schools for their children in Sweden. No research has investigated Chinese parents’ ... -
PREDICTORS OF EARLY ENTRY TO SPECIAL EDUCATION. The role of academic self-concept, social anxiety, and cognitive ability.
(2015-07-29)Aim: The purpose of this study is to examine the relationship between psycho-social factors, intelligence and assignment to special tuition in Sweden between 3rd and 4th grade by using the 1972 ETF-cohort (Evaluation ... -
PRESERVICE TEACHERS’ PROFESSIONAL IDENTITY DEVELOPMENT THROUGH PRESERVICE TEACHER EDUCATION PROGRAMME A Case Study at the Regional Teacher Training Center, Cambodia Puthika Cheab Master’s thesis:
(2022-02-13)Aim: The current study was conducted to explore how preservice teachers construct their professional identity through their participation in the preservice teacher education programme. Theory: The study employed ...