Search
Now showing items 1-4 of 4
FÖRSKOLLÄRARES FÖRUTSÄTTNINGAR FÖR PLANERING OCH UNDERVISNING I FÖRSKOLAN
(2021-09-30)
Syfte: Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur förskollärare beskriver och
planerar undervisning, samt vilka förutsättningar de har för planering och vilka
konsekvenser det får för undervisningen.
Teori: Den ...
Komplexiteten i att arbeta med flerspråkighet i förskolan. - En livsvärldsfenomenologisk studie.
(2021)
Skolverket (2021) har skrivit råd och rekommendationer om hur förskollärare kan arbeta med
barns flerspråkighet men dessa är inte obligatoriska utan ses mer som en hjälp på vägen. Därför
vill vi utifrån en livsvärlds ...
Förskollärares uppfattning om barns språkliga strategier i lek - en kvalitativ studie.
(2021)
Syftet med vår studie är att beskriva förskollärares uppfattningar kring barns användning av språkliga
strategier i lek. Läroplanen för förskolan (2018) lyfter fram att barnen ska utveckla förmåga att kunna
samarbeta och ...
”... ja, jag googlade en gång”. En intervjustudie om förskollärares reflektioner kring sitt arbete med frågor som rör sexuella övergrepp mot barn.
(2021)
Det övergripande syftet för studien är att utifrån Grossmans model of teachers knowledge
(1995) undersöka vilka kunskaper förskollärare uppskattar sig besitta rörande sexuella
övergrepp mot barn, i ...