Sökning
Visas titlar 1-10 av 471
Arbetsgivares efterfrågan på generalister. En studie av utbildningskrav i platsannonser
(Göteborgs universitet, 2013-01)
I denna rapport undersöks platsannonser med avseende på vilka krav som ställs när det
gäller de arbetssökandes utbildningsinriktning. Studien genomförs på 212 annonser inom
yrkeskategorin PR/reklam/marknadsföring i ...
Global Divides and Transnational Media Literacy
(Nordic Council of Ministers, Nordicom, 2009-06)
The present article explores the challenges of global divides for media researchers through
the example of a foreign reporter’s blog from an area of intense conflict in Pakistan, where
he was threatened by religious ...
A Sustainability Approach To Horizon Europe Cluster 4 AND 5: Digital, Industry And Space And Cluster 5: Climate, Energy And Mobility
(GENDERACTION, 2021)
This policy brief by GENDERACTION highlights the importance ofintegrating a gender dimension in the SDGs, the Sustainable DevelopmentGoals, as well as in Cluster 4 and 5. This is needed in order to promoteeconomic, social ...
Jämställdhetspolitikens villkor: Politiska intentioners möten med den akademiska världen: exemplet ”Thamprofessurerna”
(Nationella sekretariatet för genusforskning, 1999)
År 1995 beslutade regering och riksdag att inrätta ett antal doktorand-, forskarassistent- och professorstjänster för underrepresenterat kön. Det var ett försök att komma till rätta med det faktum att kvinnor finns i så ...
Mediebarometern 2018
(Nordicom, 2019-05-29)
Mediebarometern belyser människors konsumtion av alla slags medier en genomsnittlig dag, oavsett distributionsteknik. Syftet var redan från starten att beskriva tendenser och förändringar i människors mediekonsumtion över ...
Jämställdhetsintegrering i myndigheter: Slutrapportering av stöduppdrag 2013–2017
(Nationella sekretariatet för genusforskning, 2018)
Sedan 2013 har regeringen i upprepade och utökade uppdrag ålagt Göteborgs universitet, genom Nationella sekretariatet för genusforskning, att inom ramen för utvecklingsprogrammet Jämställdhetsintegrering i Myndigheter (JiM) ...
Representing the Rise of the Rest as Threat Media and Global Divides
(Nordic Council of Ministers, Nordicom, 2009-06)
Like a giant oil tanker, the world is turning. New growth poles of the world economy have
been emerging in the south and east. Globalization once belonged to the west and now the tables are turning. We have entered the ...
Violence in Crime-Appeal Programming and in Crime Statistics. A Content Analysis of Finnish Poliisi-TV
(Nordic Council of Ministers, Nordicom, 2011-06)
Numerous studies have noted that media representations of violent crime do not corre
-
spond to actual levels and features of violence in society. The present article examines
whether this is true of the Finnish ...
Slow television
(Nordic Council of Ministers, Nordicom, 2015-05)
Public-service broadcasters are compelled to seek innovative ways to fulfil their public-
service functions in an increasingly competitive environment. The Norwegian Broadcasting
Corporation (NRK) has been experimenting ...
Celebrification, Authenticity, Gossip The Celebrity Humanitarian
(Nordic Council of Ministers, Nordicom, 2014-08)
The article discusses the celebrity humanitarian as media construction. Departing from a
discussion of celebrification, the article argues that celebrities in public roles outside the
field of entertainment are inevitably ...