Search
Now showing items 1-5 of 5
MedieSverige 2021
(Nordicom, Göteborgs universitet, 2021-03)
Strukturen för medierna och marknaden för dem utvecklas i ett nära samspel med det omgivande samhället. De sociala, ekonomiska, politiska och teknologiska landskapen formar – och formas av – medielandskapet i en ständigt ...
Mediebarometern 2020
(Nordicom, Göteborgs universitet, 2021-05)
Mediebarometern är en årlig undersökning av den svenska befolkningens tillgång till, och användning av, olika typer av medier. Undersökningen har genomförts sedan 1979 och det gör Mediebarometern till den äldsta studien i ...
The Gender Dimension in Research and Innovation
(Swedish Secretariat for Gender Research, 2021)
This report investigates how research funding organisations (RFOs) globally work to promote the inclusion of the gender dimension in research and innovation. Methods of sex and gender analysis in research serve to enhance ...
Covid-19 och de nordiska nyhetsmedierna
(Nordicom, Göteborgs universitet, 2021-04-15)
Covid-19 drog in över Norden med full kraft under våren 2020. Ett år senare har pandemin fortfarande världen i ett starkt grepp. Både de hälsorelaterade och de ekonomiska konsekvenserna av viruset har dock varierat mellan ...
Power, Communication, and Politics in the Nordic Countries
(Nordicom, 2021-01)
The Nordic countries are stable democracies with solid infrastructures for political dialogue and negotiations. However, both the “Nordic model” and Nordic media systems are under pressure as the conditions for political ...