Search
Now showing items 1-4 of 4
Value selling strategy - Case study of ESAB Brazil
(2011-06-16)
Executive summary
The purpose of this thesis is to describe the value selling strategy and its impact on the sales development of ESAB Brazil. Central questions have been focusing on the influence of the value selling ...
Vad händer sen då? - En studie om arbetet med uppföljning av detaljplaners betydande miljöpåverkan i Västra Götaland
(2011-06-17)
SAMMANFATTNING
Denna studie har genomförts i syfte att undersöka i vilken utsträckning kommuner inom Västra
Götalands län arbetar med uppföljning av detaljplaners betydande miljöpåverkan. Vår avsikt har
också varit att ...
Konsumenters föreställningar om ekologiskt och närproducerat - En fallstudie om motiv till köp av Björröds ekoägg
(2011-06-16)
SAMMANFATTNING
Den globala industrialiserade produktionen av livsmedel inom lantbruket har på senare tid börjat
ifrågasättas av såväl producenter som konsumenter i fråga om miljöhänsyn, djurhälsa och livsmedlens
säkerhet ...
"En genuin smak av Bohuslän, tack!" - En fallstudie om restaurangers uppfattning av turisters efterfrågan på lokal mat
(2011-06-17)
Sammanfattning
Fisket har alltid varit en viktig näring för de Bohuslänska kustsamhällena och området har en tydligt utpräglad fisketradition som sträcker sig långt tillbaka i tiden. Samhällena växte som mest under sillens ...