Show simple item record

dc.contributor.authorAdelbrun, Gunillasv
dc.date.accessioned2011-01-25T13:50:58Z
dc.date.available2011-01-25T13:50:58Z
dc.date.issued2010sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/24225
dc.description.abstractAv resultat på basis av min undersökning kan man konstatera att det finns många olika orsaksförklaringar till elevernas inlärningssvårigheter. Under intervjuerna pekar lärarna framförallt på elevernas höga frånvaro och bristande grundkunskaper i matematik samt bristande kunskaper i både det svenska och matematiska språket. De noterar även att elevens motivation och vilja är en betydelsefull drivkraft att läsa och prestera. Lärarna på Komvux har funnit ett sätt att hantera de flesta elevernas olikheter, deras olika behov och svårigheter. De kallar det för ett "botemedel mot allt ont". Det handlar om formativ bedömning som är ett bra hjälpmedel att lösa de flesta elevernas problem i deras lärande.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectOlikhetersv
dc.subjectinlärningssvårighetersv
dc.subjectmotivationsv
dc.subjectbedösv
dc.titleAtt hantera elevernas olikheter och inlärningssvårigheter i samband med matematikundervisning för vuxnasv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokCsv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Sociologiska institutionensv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record