Show simple item record

dc.contributor.authorLindblom, Annsv
dc.date.accessioned2011-01-25T13:50:55Z
dc.date.available2011-01-25T13:50:55Z
dc.date.issued2010sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/24222
dc.description.abstractSammanfattning: Syfte:huvudsyftet med undersökningen är att se om och hur miljön i förskolan inverkar på barns bildskapande. För att få en övergripande bild av miljön i förskolan kommer studien att undersöka fysiska aspekter som utrymmen och material samt psykiska aspekter som samspel och atmosfär. Undersökningen utgår från ett sociokulturellt perspektiv, att hur vi lär oss och vad vi lär oss är beroende av sammanhanget vi befinner oss i. Metod:med en kvalitativ undersökningsmetod som består av observationer, samtal och intervjuer har miljön på tre förskolor undersökts. Resultatet från undersökningen och urval från tidigare forskning kommer att ligga till grund för resultatredovisningen. Resultat: undersökningen stödjer tanken att miljön har inverkan på barnens bildskapande. Resultatet innebär att det är av vikt att man inom förskolan kontinuerligt reflekterar över miljön samt att barnen är delaktiga i miljöns utformning.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectFörskolansv
dc.subjectbildskapandesv
dc.subjectutrymmensv
dc.subjectmaterialsv
dc.subjectsamspsv
dc.titleMiljöns betydelse för barns bildskapande i förskolansv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokCsv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Sociologiska institutionensv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record