Search
Now showing items 1-10 of 20
Barns sociala liv på fritidshemmet En studie om praktikgemenskaper och alliansbildning i egenstyrda aktiviteter
(2011-05)
Föreliggande studie har som avsikt att vinna kunskap om barns sociala liv på fritidshemmet. Fokus riktas dels mot praktikgemenskaper som social konstruktion, dels mot barns alliansskapande inom och mellan de praktikgemenskaper ...
Med ljus på boksamtal om skugga
(2018)
Den här är en variationsteoretisk studie som riktar fokus mot boksamtal om skugga i förskola. I förskola brukar inte läromedel och läroböcker användas, däremot förespråkas ofta barnböcker och berättelser för undervisning ...
Jag har alla åldrar i mig!
(2020-02-04)
This study investigates the production of age in three state-funded intergenerational projects, intended to increase age integration between young and old citizens. The main aim of the study is to contribute to the production ...
Planering och genomförande av undervisning i förskolan – exemplen teknik och bildskapande
(2019-12)
Since 2010, teaching has been one of the preschool teacher’s tasks in Sweden. Preschool teaching is often discussed and has been addressed from different perspectives (Eidevald & Engdahl, 2018; Sheridan & Williams, 2018; ...
Läraragens i mötet mellan lärares professionalism och styrning av skolan
(2018)
Teachers’ significant role as professionals is being discussed increasingly in the Swedish debate about schools and education, and is emphasised in the Swedish National School Commission’s report of 2017. This study was ...
Pimpa Texten. En etnografisk studie av gymnasieelevers meningsskapande i dramatext
(2015)
This ethnographic study is located in the field of literary didactics, covering an intersection
of the subjects of Swedish and theatre. It investigates construction of text understanding
while its participants work with ...
Förskollärares konstruktion av ett fysikaliskt fenomen som objekt för lärande i förskola – en komplex och föränderlig process
(2019)
Det naturvetenskapliga innehållet blev tydligare identifierat och framskrivet genom den reviderade läroplanen(Utbildningsdepartementet, 2010). Samtidigt beskrivs en osäkerhet hos verksamma i förskola kring vad och hur det ...
Nuets didaktik. Förskolans lärare talar om läroplan för de yngsta
(Agneta Jonsson, 2011)
Studien som ligger till grund för detta licentiatarbete syftar till att utveckla kunskap om hur
den läroplan för de yngsta ser ut så som den beskrivs av förskolans lärare. Fokus läggs på den
beskrivna läroplanens innehåll ...
Tillträde, förhandling och deltagande i förskolebarns egenorganiserade gemensamma aktiviteter
(2018)
The overarching aim of this thesis is to explore preschool children’s participation in and creation of self-organized joint activities (henceforth activities) in a Swedish preschool with a focus on how children’s everyday ...
Narrating in early childhood education as a responsive, re-creative, and remembering practice
(2018)
The interest of the present thesis concerns how children orally retell stories they have been told. This research is carried out in dialogue with two classic research traditions in developmental psychology: one regarding ...