Search
Now showing items 1-10 of 27
Utrymme för berättelser Om hur lärande i en reseorganisation kan förstås utifrån empowerment och storytelling
(2011-07-14)
Syftet med detta arbete är att, utifrån en fallorganisation, undersöka och belysa premisser för
säsongsanställda reseledares arbete och arbetsuppgifter. Därutöver vill vi specifikt fokusera
och analysera, om och i så ...
Attraktiviteten på spåren En utvärdering av Göteborgs Spårvägars uppfattning om sitt arbetsgivarvarumärke
(2011-07-14)
Följande uppsats baseras på en fallstudie av Göteborgs Spårvägar, GS, som syftar till att utvärdera organisationens arbetsgivarvarumärke genom att jämföra ledningens uppfattning om organisationens attraktivitet som ...
”Bäst-sökare” i vardagen En studie av ett förändringsarbete på Abba Seafood
(2011-07-14)
Följande är en studie som tar sin utgångspunkt i ett förändringsarbete som pågår på Abba Seafood. Initiativet till en förändring har tagits på ledningsnivå där målet är få till stånd en förändring inom kulturen, genom att ...
Att mäta det omätbara
(2011-07-20)
Följande studie syftar till att belysa hur organisationer idag arbetar med att mäta och följa upp sina immateriella resurser, vilket i denna studie avser personal. Vi lever idag i ett kunskaps- och tjänstesamhälle vilket ...
“Men gud vad tufft! Hur vågar du?” - En kvalitativ studie om kvinnliga bussförares tillträde till ett mansdominerat yrke
(2011-07-14)
Följande uppsats är skriven på uppdrag av Göteborgs Spårvägar med syfte att kartlägga hur organisationen kan bli en attraktivare arbetsplats för kvinnor, då kvinnor idag är i en klar minoritet i organisationen. För att ...
Attrahera, motivera och behålla – Employer branding på Attendo Care
(2011-07-14)
Syftet med den här studien är att göra en nulägesanalys på Attendo Care för att undersöka hur de i dagsläget arbetar med att presentera sig som en attraktiv arbetsgivare. Vidare ska studien undersöka hur Attendo Care kan ...
”Happy people making happy soap” A study of organizational values in a value driven organization
(2011-07-14)
This essay explores organizational values from an employee perspective, within a value driven organization. The company on which this study was conducted, LUSH Sweden AB, is a value driven organization with a value base ...
I flexibilitetskravens fotspår
(2011-07-20)
Syftet med studien var att få en bättre förståelse för hur distansarbetande säljares arbetstrivsel ser ut. Utgångspunkt har tagits i Antonovskys Känsla av sammanhang (KASAM), och dess tre komponenter: begriplighet, ...
HR-omvandling på lösa grunder
(2011-07-20)
Syftet
med
denna
uppsats
är
att
kartlägga
Dave
Ulrichs
teoretiska
grund
för
kon-‐
ceptet
HR
Transformation
och
pröva
hållbarheten
i
den
teoretiska
grunden.
Tidigare
forskning
har
fokuserat
på
...
Ny som chef – En studie av svårigheter och motstånd samt behov av stöd och kompetensutveckling
(2011-07-14)
som ny chef samt att belysa vilken form av stöd och kompetensutveckling distriktscheferna
inom Svenska kyrkan i Göteborg efterfrågar.
Vår studie genomfördes med hjälp av halvstrukturerade intervjuer med nio distriktschefer
inom ...