Show simple item record

dc.contributor.authorAdolfsson, Petra
dc.contributor.authorSolli, Rolf
dc.date.accessioned2010-06-30T09:28:34Z
dc.date.available2010-06-30T09:28:34Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1400-4801
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/22741
dc.description.abstractDetta proceedings innehåller bidrag som presenterades vid konferensen GPMS, Göteborg Public Management Seminar, i november 2009. GPMS genomfördes i anslutning till Kvalitetsmässan i Göteborg och syftet med GPMS är att skapa kontakter mellan forskare men också att vara en möjlig mötesplats för forskare och praktiker. Tanken är att GPMS ska vara ett forum för presentationer av slutförd eller pågående samhällsvetenskaplig forskning kring offentlig sektor. Förutom ett generellt tema kring styrning och ledning inom offentlig sektor var branding, eller varumärkesrelaterat arbete, ett tema som togs upp särskilt vid GPMS2009. I proceedings ingår bidrag som tar upp administrativt och politiskt chef- och ledarskap inom offentlig sektor, varumärkesrelaterat arbete, professionsaspekter och samarbete inom och mellan organisationer. GPMS bygger på ett samarbete mellan representanter från Kvalitetsmässan i Göteborg, Högskolan i Borås, SCORE vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet samt GRI, Handelshögskolan vid Göteborgs universitet. GPMS2007 resulterade i en bok, Offentlig sektor och Komplexitet Om hantering av mål, strategier och professioner utgiven av Studentlitteratur 2009.sv
dc.format.extent80 s.sv
dc.language.isoswesv
dc.publisherGothenburg Research Institutesv
dc.relation.ispartofseriesGRI-rapportsv
dc.relation.ispartofseries2010:2sv
dc.titleGPMS Proceedings 2009, Del 1sv
dc.typeTextsv
dc.type.svepreportsv
dc.contributor.organizationGothenburg Research Institute, Box 603, 405 30 Göteborgsv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record