Browsing Department of Education, Communication and Learning / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande, IPKL (2010-) by Title
Now showing items 63-82 of 98
-
Olikheter inom likheter? Studier av pedagogiska praktiker inom högskola och folkhögskola
(Grundtviginstitutet vid Göteborgs universitet, 2009) -
"Opening Higher Education:" Discursive transformations of distance and higher education government
(2010-10-25)This thesis takes as its starting point the 1990s and early 2000s political arguments for a more open and flexible Swedish higher education system. At this time, the issues of accessibility and participation were also ... -
Pimpa Texten. En etnografisk studie av gymnasieelevers meningsskapande i dramatext
(2015)This ethnographic study is located in the field of literary didactics, covering an intersection of the subjects of Swedish and theatre. It investigates construction of text understanding while its participants work with ... -
Planering och genomförande av undervisning i förskolan – exemplen teknik och bildskapande
(2019-12)Since 2010, teaching has been one of the preschool teacher’s tasks in Sweden. Preschool teaching is often discussed and has been addressed from different perspectives (Eidevald & Engdahl, 2018; Sheridan & Williams, 2018; ... -
Project work, independence and critical thinking
(2014-05-22)This thesis studies how students do projects in a Swedish upper secondary school. The students have to produce products and at the same time prove them self as independent in relation to the teachers, and negotiate the ... -
Rapport av pilotstudien: Förskolan som resurs för barns välbefinnande och lärande
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande, 2016-04)I denna rapport redovisas en pilotstudie med syfte att undersöka förskolan som resurs för barns välbefinnande och lärande på kommunnivå inom Västra Götalandsregionen. I studien relateras barns välbefinnande och lärande ... -
Regnbågsungar: Familj, utbildning, fritid
(2018-08-29)In this thesis, rainbow children’s experience in private, institutional and public spaces is examined. More specifically, the aim is to explore if and how social conflict arises on the basis on their queer kinship ... -
Samtal om barn och pedagogisk dokumentation som bedömningspraktik i förskolan - En diskursanalys
(2011-09-12)The preschool, nowadays an intergral part of the educational system, is to be found within a welfare state and a knowledge economy, within a society characterized by the idea of lifelong learning. As a conse-quence of this, ... -
Samverkan folkhögskola-högskola. Brobygge från två håll
(Grundtviginstitutet vid Göteborgs universitet, 2006) -
Skylta med kunskap. En studie av hur barn urskiljer grafiska symboler i hem och förskola.
(2013-11-07)The topic of this study is to generate knowledge about children’s understanding of graphical symbols. These forms of knowledge are prevalent in contemporary societies, for example, in the form of letters, numbers, road ... -
Slutrapportering från Handelshögskolan avseende projekt "Tillhandahållande av bildningsföreläsningar via nätet"
(Grundtviginstitutet vid Göteborgs universitet, 2014) -
Spaces for Solidarity and Individualism in Educational Contexts
(Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2012) -
Språk för bildning
(2015) -
Svenska självbilder. Rapport från sex dialogseminarier
(Grundtviginstitutet vid Göteborgs universitet, 2005) -
Teacher Professional Learning in Response to Contemporary Challenges in Early Childhood Education and Care
(2024-03-22)The purpose of this doctoral thesis is to generate new knowledge, through the empirical study, of how an Early Childhood Education and Care (ECEC) work team collectively learn about two contemporary challenges in ECEC, by ... -
Teknikundervisning i förskolan
(2022)Licentiatavhandlingen tar avstamp i ett intresse av teknikundervisning för de yngre barnen i förskolan. Även om teknik som pedagogiskt ämne har förstärkts och förtydligats under de senaste två decennierna i läroplanstexter ... -
Teknologi och barns läroprocesser i förskola, fritidshem och skola : svensk sammanfattning och reflektion över den europeiska studien STEPS, ’Study of the impact of technology in primary schools’
(Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande, 2013) -
The professional preschool teacher under conditions of change – Competence and intentions in pedagogical practices.
(2020-02-07)This thesis explores the relationship between preschool teachers’ professional competence and their pedagogical practices. Specifically, preschool teachers’ considerations on two pedagogical practices are studied: (i) ... -
The work of critique in architectural education
(2010)The research reported here is an investigation of instruction and assessment in architectural education. The focus is on the practice of critique, an educational activity in which instructors and professional architects ...