Show simple item record

dc.contributor.authorAlic, Edib
dc.date.accessioned2009-06-30T05:42:07Z
dc.date.available2009-06-30T05:42:07Z
dc.date.issued2009-06-30T05:42:07Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/20539
dc.description.abstractUppsatsen skrevs i syfte om att få en bredare inblick i e-Handel och en bättre förståelse om säkerhetstillämpningar och tillit. Med hjälp av en enkätundersökning samt intervju visade sig att det krävs mer än bara goda säkerhetslösningar för att få konsumenten att lita på företaget. Studien visade att även psykologiska aspekter har med säkerheten att göra genom företagspolicy och hur företagen skyddar kundernas privata uppgifter och information. Enligt min studie så har säkerhet och tillit nära samband, om konsumenten upplever en trygg och säker affär så skapar kunden ett visst förtroende gentemot företaget och den elektroniska handelsmetoden. Resultatet är att det viktigt att konsumenten upplever en säker och trygg affär för att denne skall kunna skapa ett förtroende och lita på företaget som man handlar utav.en
dc.language.isosween
dc.relation.ispartofseriesReport/Department of Applied Information Technologyen
dc.relation.ispartofseries2009:002en
dc.subjectElektronisk handelen
dc.subjecttilliten
dc.subjectsäkerheten
dc.titlee-Handel – En studie om tillit och säkerhet inom den elektroniska handelnen
dc.title.alternativee-Commerce - A study of trust and safety of the electronic tradeen
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokC
dc.contributor.departmentIT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentIT University of Gothenburg /Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeKandidatuppsatsswe
dc.type.degreeBachelor thesiseng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record