Search
Now showing items 1-4 of 4
Learning study med fokus på inkludering och elevers lärande
(2010-07-01)
Syfte: Syftet med undersökningen var att studera lärares erfarenhet av att arbeta med learning study som modell för undervisning. Avsikten var att försöka förstå om modellen kan bidra till att öka den beredskap som behövs ...
"Om man inte får chansen att uttrycka sig, känns det som man inte är värd ett skit". En studie om pedagogers syn på hur estetiska ämnen kan främja lärande och utveckling hos särskoleelever
(2010-04-22)
Syfte:
Syftet med studien är att ta reda på hur pedagoger på en särskola talar om estetiska ämnens betydelse för att främja lärande och utveckling för eleverna, samt hur detta gestaltar sig i praktiken.
Teori:
Vi ...
Levd inkludering. Samtal med tre elever och tre lärare om deras upplevelser av inkludering
(2010-07-01)
Syfte:
Syftet med studien var att ta del av hur ett par elever, vilka är i behov av särskilt stöd och går en del av sin skoltid i en liten undervisningsgrupp, erfar och hanterar upplevelsen av att vara inkluderade, samt ...
Barns delaktighet. En studie av barns delaktighet i styrdokument och arbetsplaner.
(2009-08-20)
Syfte: Mitt övergripande syfte med denna studie är att utifrån en deskriptiv utgångspunkt undersöka dels vad barn ska lära sig i förskolan om delaktighet och dels vad man menar med/hur man ser på barns deaktighet i förskola, ...