Now showing items 1-4 of 4

    • Åtgärdsprogram på gymnasiet. En kritisk diskursanalys av pedagogisk elevdokumentation på en gymnasieskola 

      Engelhart, Mikael (2010-04-08)
      Syfte och frågeställningar: Syftet med studien är att studera studiekontrakt, anmärkningar på studieresultat och åtgärdsprogram som upprättades under läsåret 2008/09 på ett av gymnasieprogrammen på Hammargymnasiet (fiktivt ...
    • Åtgärdsprogram. En diskursanalytisk studie 

      Niessner, Ida; Rådbo, Lillemor (2010-04-22)
      Syfte: Syfte med denna studie är att undersöka vad som skrivs i åtgärdsprogram, att identifiera diskurser samt att diskutera kring vilka konsekvenserna skulle kunna bli för individens lärande. Detta syfte ligger till grund ...
    • Åtgärdsprogram. Matematiksvårigheter 

      Andersson, Heléne (2010-04-19)
      Syfte: Syftet med studien är att undersöka åtgärdsprogram från år 2 upp till år 6 för att se om det ur åtgärdsprogrammen går att utläsa om de används som ”levande dokument” i arbetet med att hjälpa elever att utveckla sitt ...
    • Lärarens lärande i ett livsvärldsfenomenologiskt perspektiv 

      Pollack, Cecilia; Räftegård, Emma (2010-07-05)
      Syfte: Syftet med studien är att beskriva och analysera hur lärarens lärande tar sig uttryck på en skola. Det lärande som studien inriktar sig på är det som sker i organiserade former. Studien fokuserar lärarens lärande i ...