Search
Now showing items 1-8 of 8
Konsumenters information om och val av leverantörer på sex omreglerade marknader. Fast telefoni, mobil telefoni, bank, försäkring, el och tandvård.
(2010)
Magnus Roos, Ulrika Holmberg och Niklas Hansson har på uppdrag av Konsumentverket gjort en undersökning om hur konsumenter förhåller sig till valmöjligheter på marknaderna för fast telefoni, mobil telefoni, bank, försäkring, ...
Barn som medforskare av matlandskap. Del 1: Medforskning
(Centrum för konsumtionsvetenskap, 2010)
Barn som medforskare av matlandskap, BAMM, är ett tvärvetenskapligt projekt
med deltagare från Etnologi, Företagsekonomi och Mat hälsa och miljö vid
Göteborgs universitet samt Avdelningen för Design på Chalmers. Syftet ...
Eating out practices among Swedish youth. Gothenburg Area Foodscapes
(2010)
The aim of this field report is to show how different foodscapes map and intersect in a big city centre in order to get a grip of how youth interact with fast food in their local environment. Or, to somehow formulate the ...
Livspussel med utmaningar. Tolv svenska barnfamiljers berättelser om mat och hälsa.
(Centrum för konsumtionsvetenskap, 2014)
I kapitel 1 beskrivs projektet och de teorier och metoder som använts. Den kvalitativa studien baseras på besök i tolv barnfamiljer, där vi genom intervjuer, foton, kvitton, collage och målningar skapade oss en bild av ...
Den kvinnliga blicken möter "Undressmann": Manlig erotik i svensk feministisk kalender
(2010)
Den här rapporten bygger på ett forskningsprojekt som heter ”Genus, design och organisation” och som löpte mellan 2006 och 20091. Utgångspunkten för projektet var att undersöka produkter, både sådana som redan fanns på ...
Barn som medforskare av matlandskap. Del 2: Meddesign
(2011-02)
Denna rapport handlar om barn som ”co-designers” eller meddesigners. Den redovisar den metodik vi arbetat efter och de erfarenheter vi gjort inom ramen för projektet Barn som medforskare av matlandskap (BAMM). Projektet ...
Att skapa familj i en värld av pengar. Julklappsköp som överflödshantering
(Centrum för konsumtionsvetenskap, 2011)
Lobbying, konsensus och egenintresse. Användarrepresentanters upplevelser av standardiseringsprocessen
(Centrum för konsumtionsvetenskap, 2012-11)
Rapporten presenterar resultatet av en undersökning om slutanvändarrepresentanters deltagande i standardiseringsprocesser på svensk och internationell nivå. Syftet är att redovisa och analysera hinder och framgångsfaktorer ...