Search
Now showing items 1-5 of 5
Konsumenters köp av ekologisk mat - En forskningsöversikt
(2007)
Vår översikt över de senaste årens forskning om konsumenters inställning till och
köp av ekologisk mat visar att:
• Andelen köpta ekologiska livsmedel är liten trots ett stort intresse för miljöfrågor.
Konsumenters ...
Marknadsföringsforskning om konsumenter och konsumtion
(2007)
Föreliggande rapport är en kartläggning av marknadsföringsforskning som fokuserar
på konsumenter och konsumtion i Norden. Projektet har genomförts av forskare på
Centrum för konsumtionsvetenskap och är finansierat av ...
Konsumenters information om och val av leverantörer på sex omreglerade marknader. Fast telefoni, mobil telefoni, bank, försäkring, el och tandvård.
(2010)
Magnus Roos, Ulrika Holmberg och Niklas Hansson har på uppdrag av Konsumentverket gjort en undersökning om hur konsumenter förhåller sig till valmöjligheter på marknaderna för fast telefoni, mobil telefoni, bank, försäkring, ...
Lobbying, konsensus och egenintresse. Användarrepresentanters upplevelser av standardiseringsprocessen
(Centrum för konsumtionsvetenskap, 2012-11)
Rapporten presenterar resultatet av en undersökning om slutanvändarrepresentanters deltagande i standardiseringsprocesser på svensk och internationell nivå. Syftet är att redovisa och analysera hinder och framgångsfaktorer ...
Konsumtionsforskningens inriktningar och förutsättningar
(2006)
Rapporten ger en bild av hur konsumtionsforskning definieras och
hur den finansieras. Rapporten har gjorts på uppdrag av Konsumentverkets vetenskapliga
råd och syftar till att ge en bild av forskningsområden och ...