Search
Now showing items 1-3 of 3
Klassrumsinteraktion och skrivdiskurser i samhällskunskap i Gymnasieskolans Språkintroduktionsprogram – en språkdidaktisk studie
(2020-06-11)
Syftet med föreliggande studie är att undersöka och analysera interaktionsmönster
utifrån två lärares undervisning i samhällskunskap på Språkintroduktionsprogrammet.
Vidare undersöker jag skrivhändelser och skrivpraktiker ...
Vad ska vi läsa idag? En kvalitativ studie av litteracitetspraktiker och litteracitetshändelser i studiehandleding på modersmål
(2022-10-25)
Uppsatsen behandlar studiehandledning på modersmål och textens betydelse i dessa sammanhang. Syftet är att undersöka vilka litteracitetshändelser och litteracitespratiker som realiseras i den observerade studiehandledningen. ...
”Han ler inte längre. Vad ska jag göra?” - en studie om en lokal rekontextualisering av en policy för mottagande av nyanlända elever
(2022-10-25)
Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur en lokal policy för mottagande av
nyanlända elever rekontextualiseras lokalt i en skola. Studien synliggör de
språkideologiska länkar och diskurser om flerspråkighet ...