Show simple item record

dc.contributor.authorFinnman, Erikswe
dc.date.accessioned2002-12-07swe
dc.date.accessioned2007-01-16T16:59:05Z
dc.date.available2007-01-16T16:59:05Z
dc.date.issued1998swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/1368
dc.description.abstractSyftet med uppsatsen var att undersöka hur utvärderingen av de anställdas kompe-tens på ett konsultföretag gick till och på vilket sätt IT kunde stödja befintlig eller förändrad utvärderingsprocess. I uppsatsen behandlades begreppen kunskap och kompetens, som trots att de flitigt förekommer i dagens debatt om kompetens och kompetensutveckling, saknar klara definitioner. Utvärderingens roll i den lärande processen diskuterades för att visa hur utvärderingen styr på vilket sätt individer inhämtar kunskap. En studie genomfördes på ett konsultföretag, vars ledning saknar överblick av konsulternas kompetenser. Eftersom tyngdpunkten i uppsatsen låg på att förstå utvärderingen, användes metoden action case. Företagets utvärderingspro-cess undersöktes och jämfördes med teorierna om utvärdering. Stora skillnader fanns mellan utvärdering på företaget och i utbildning. Två förslag till IT-stöd gavs som på ett bättre sätt lyfter fram vilka kompetenser som finns inom företaget.swe
dc.format.extent122208 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isosvswe
dc.titleIT som stöd för utvärdering av kompetensswe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokDswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Informaticseng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för informatikswe
dc.type.degreeStudent essayswe
dc.gup.originGöteborg University. School of Business, Economics and Lawswe
dc.gup.epcid1847swe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record