Search
Now showing items 1-10 of 12
Kartläggning av OA-publicering och APC vid Göteborgs universitet
(Göteborgs universitet, 2017-10-16)
Rum för aktivt lärande. Lärares och studenters upplevelser av undervisning i Göteborgs universitets första Active Learning Classroom.
(Göteborgs universitet. Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande., 2017-05-16)
Lärare och studenter vistas dagligen i lokaler ämnade för undervisning och utbildning av olika slag. Många lärosalar är traditionellt utformade med studenterna sittande i rader och fokus på läraren som befinner sig längst ...
”Vi är nog inte så mycket sämre nu längre”. Didaktiska konsekvenser av erfarna pedagogers byte av undervisningsspråk.
(Göteborgs universitet. Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande., 2017-11-13)
Syftet med detta arbete är att undersöka konsekvenserna för undervisningens praktiska didaktik av erfarna pedagogers byte av undervisningsspråk. Bakgrunden är den förskjutning mot undervisning på engelska som skett i Sverige ...
Kartläggning av pedagogiska meriteringsmodeller vid Sveriges högskolor och universitet
(Göteborgs universitet. Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande., 2017-08-03)
Pedagogiska karriärvägar är på frammarsch i Sverige. Detta fastslogs i den första kartläggningen av pedagogiska meriteringsmodeller som Åsa Ryegård genomförde 2013 och bekräftas i denna uppföljning. Även ur ett internationellt ...
Minnesteckningar över avlidna ledamöter 2015. Särtryck ur årsbok 2016
(Kungl. Vetenskaps och vitterhetssamhället i Göteborg, 2017)
The cognitive structure of antibiotic resistance research, 2007,2016
(2017)
On basis of 46,220 source papers from Web of Science, the cognitive structure of antibiotic resistance research during the period of 2007-2016 was assessed by bibliometric methods. Co-citation relations between the ...
Dispositivos. Sobre la Hospitalidad, la Hostilidad y el Diseño
(Editorial de la Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño de la Universidad Nacional de Córdoba, 2017)
Vetenskaperna och nyttan
(Kungl. Vetenskaps- och Vitterhets-Samhället (KVVS), 2017)
‘Am I being heard?’ The ‘voice of’ students with disability in higher education: A literature review
(Göteborgs universitet. Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande., 2017-06-09)
Research in higher education suggests the need for higher education to show greater understanding and awareness of the lived experiences of disabled students. These sources argue that knowledge and understanding of barriers ...