Search
Now showing items 1-4 of 4
På vilka grunder planerar lärare sin matematikundervisning – En studie om hur tre lärare planerar sin matematikundervisning i år 1.
(2011)
Efter erfarenheter från vår verksamhetsförlagda utbildning har vi upptäckt att
matematikundervisningen i skolan kan se avsevärt annorlunda ut beroende på vilken skola
man undervisar på. Vi ville undersöka vilka utgångspunkter ...
Skrivutveckling - med hjälp av datorn i förskolan och förskoleklass
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Abstract
Arbetets titel Skrivutveckling - med hjälp av datorn i förskolan och förskole-klass
Arbetets art C-uppsats i det allmänna utbildningsområdet för lärarprogrammet.
Institution IPD – Enhet för lärande och ...
På spaning efter delaktighet och inflytande - En etnografisk studie i förskolan
(2012)
Sammanfattning:
Syftet med denna studie är att synliggöra hur pedagogerna på förskoleavdelningen Stjärnan arbetar med att
utveckla barns delaktighet i och inflytande på sin vardag. Syftet preciseras i följande ...
”Där är jag faktiskt inte riktigt nöjd med min insats” – en studie om hur lärare hanterar elevers läs- och skrivsvårigheter,
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Abstrakt
Linda Karlsson & Markus Palmgren: ”Där är jag faktiskt inte riktigt nöjd med min insats” –
en studie om hur lärare hanterar elevers läs- och skrivsvårigheter, examensarbete 10 poäng,
Göteborgs Universitet, ...