Show simple item record

dc.contributor.authorNilsson, Kartinswe
dc.date.accessioned2002-12-07swe
dc.date.accessioned2007-01-16T09:41:09Z
dc.date.available2007-01-16T09:41:09Z
dc.date.issued2001swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/1023
dc.description.abstractAbstrakt För att förbereda våra barn för framtida arbetsliv och teknologi, måste vi vuxna se till att de får lära sig att hantera datorer i skolan. Syftet med uppsatsen är att ge en inblick i hur barn kan påverkas av datoranvändning och hur olika typer av datorprogram kan användas i olika sammanhang och för olika syften, beroende på vilken sorts undervisning man bedriver. Jag har begränsat mig till det svenska låg- och mellanstadiet. För att få underlag till uppsatsen har jag läst litteratur samt gjort två djupintervjuer, varav den ena i samband med ett besök i en mellanstadieklass i Ucklum. Jag har jämfört resultatet av mina litteraturstudier med det jag iakttagit vid mitt besök på Ucklumskolan. Jag har bl a kommit fram till att för att lyckas med integrering av datorer i skolan måste man kartlägga elevernas behov och utifrån dem lägga upp en strategi för den IT- satsning man vill göra. Man kan använda datorer i olika ämnen och för olika syften, även om de kommer mera till sin rätt i en friare undervisning där eleverna får ta eget ansvar för sitt arbete.swe
dc.format.extent78173 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isosvswe
dc.titleIT på låg- och mellanstadiet Hur lyckas man?swe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för informatikswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Informaticseng
dc.type.degreeStudent essayswe
dc.gup.originGöteborg University. School of Business, Economics and Lawswe
dc.gup.epcid1810swe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record