Show simple item record

dc.contributor.authorStafner, Fridaswe
dc.date.accessioned2002-12-07swe
dc.date.accessioned2007-01-16T09:41:07Z
dc.date.available2007-01-16T09:41:07Z
dc.date.issued1998swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/1019
dc.description.abstractFöretaget Profitel AB är ett oberoende konsultföretag som jobbar med att förbättra andra företags kommunikation med omvärlden, främst inom telefoni. Deras produktionssystem kallas MC, vilket jag kom i kontakt med under min praktikperiod på företaget. Jag fann då att det fanns utrymme för en rad förbättringar i systemet. Jag ville undersöka om mina idéer om ett nytt system skulle effektivisera företagets verksamhet i jämförelse med att behålla det nuvarande systemet i bruk. I uppsatsen redogörs för hur de båda systemen är uppbyggda, deras funktion i företaget samt fördelar och svagheter hos respektive system. Arbetet bygger till störst del på mina egna erfarenheter och idéer, men även på litteraturstudier, samt information hämtad från Internet. Resultatet av utredningen visar att införande av ett nytt MC system med största sannolikhet skulle effektivisera företagets verksamhet och därmed verka för ökad lönsamhet. Detta går emellertid inte att bevisa förrän man har byggt och testat systemet i produktion.swe
dc.format.extent818674 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isosvswe
dc.titleKommer ett nytt telefonisystem att effektivisera Profitel?swe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Informaticseng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för informatikswe
dc.type.degreeStudent essayswe
dc.gup.originGöteborg University. School of Business, Economics and Lawswe
dc.gup.epcid1700swe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record