Browsing by Author "University of Gothenburg"
Now showing items 1-20 of 335
-
15 år med nordiskt nätverk för aktionsforskning
Rönnerman, Karin; Moksnes Furu, Eli; Salo, Petri (Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2018) -
64 % män Kvinnor och män i kurslitteraturen vid Förvaltningshögskolan
Kindborg, Lena (School of Public Administration/Förvaltningshögskolan, 2017) -
A Light-Weight Defect Classification Scheme for Embedded Automotive Software Development
Mellegård, Niklas; Staron, Miroslaw; Törner, Fredrik (2013-01-25)Objective: Systematic software defect documentation is an essential part of software development process models as a means of early identification of patterns in defect inflow. Such documentation, however, may often be a ... -
Aktörer, nätverk och spårvagnar: En studie i organiserandet av ett trafikpolitiskt projekt
Bernmar, Daniel (School of Public Administration/Förvaltningshögskolan, 2007) -
Alkoholideologi och alkoholopinion
Karlsson, David; Weibull, Lennart; Holmberg, Sören (SOM-institutet, Göteborgs universitet, 2016) -
Alla följer partilinjen - en studie om hur kommunpolitiker tolkar sitt mandat i praktiken
Skoog, Louise (School of Public Administration/Förvaltningshögskolan, 2011) -
Alternativa politiska organisationer. En studie om kommuner som avskaffar sina facknämnder och inrättar fullmäktigeberedningar och styrelseutskott
Karlsson, David; Rommel, Olof; Svensson, Johan (Sveriges Kommuner och Landsting (SKL), 2009) -
And Now For Something Completely Different… Disposing of pacta sunt servanda through an obiter dictum
Östlund, Allison; Hallberg, Jonas (School of Public Administration/Förvaltningshögskolan, 2022-02) -
Arbete och industri 2003
Antoni, Rudolf (SOM-institutet, 2004) -
Assessment framework to take stock, measure progresses, and identify strengths and weakness in organisational responses to gender-based violence along the 7Ps
Strid, Sofia; Humbert, Anne Laure; Mergaert, Lut; Tzanakou, Charoula; Bondestam, Fredrik (UniSAFE, 2023)This deliverable presents an assessment framework to support universities and research organisations in their work against gender-based violence. It is based in the logic of the Impact Driver Model (Mergaert et al. 2022) ... -
Att bedöma språklig kompetens. Rapporter från projektet Nationella prov i främmande språk
Erickson, Gudrun; Göteborgs universitet; University of Gothenburg (Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2018) -
Att bygga. Att bo. Att leva: En bok om Västra Götaland
Nilsson, Lennart; Johansson, Susanne; University of Gothenburg; Göteborgs universitet (SOM-institutet, 2009)Att bygga, Att bo, Att leva: En bok om Västra Götaland redovisar resultat från SOM-institutets undersökningar i Västsverige. Den svenska samhällsorganisationen är under ombyggnad och de boende i Västsverige är på en gång ... -
Att förstå EBP – Översättningar av idén om en evidensbaserad praktik i den svenska socialtjänsten
Odhnoff, Carl (School of Public Administration/Förvaltningshögskolan, 2016) -
Att göra skillnad. En studie av ungdomar som politiska aktörer i skolans vardag
Öhrn, Elisabet (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2005) -
Att koda klass
Oskarsson, Maria (SOM-institutet, 2007) -
Att styra på tvären. Tre studer om tvärsektoriell koordinering och dess aktörer i offentlig förvaltning
Holmgren Jonsson, Anton; Jonsson, Johanna; Massie, Josephine (School of Public Administration/Förvaltningshögskolan, 2020)Idag uppfattas alltfler frågor som komplexa och som i behov av strategisk samordning och tvärsektoriell koordinering. Detta har gett till upphov till nya roller och professioner i den offentliga förvaltningen. Dessa kallas ... -
Att utveckla naturvetenskaplig undervisning. Exemplet gaser och deras egenskaper
Andersson, Björn; Bach, Frank (Institutionen för pedagogik och didaktik, 1995) -
Att växa som pedagog. Utvärdering av ett aktionsforsk-ningsprojekt i förskolan
Rönnerman, Karin (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2000) -
Ämnesdidaktisk teori för matematikundervisning. Ämneskunskapers relation till individ och omvärld
Löwing, Madeleine (Institutionen för pedagogik och didaktik, 2002) -
Ändamålsenlig organisering. Stadsdelsförvaltning, målkomplexitet och förändrad omvärld
Kastberg, Gustaf (School of Public Administration/Förvaltningshögskolan, 2015)