Now showing items 1-16 of 16

    • Konsumenters information om och val av leverantörer på sex omreglerade marknader. Fast telefoni, mobil telefoni, bank, försäkring, el och tandvård. 

      Roos, John Magnus; Hansson, Niklas; Holmberg, Ulrika (2010)
      Magnus Roos, Ulrika Holmberg och Niklas Hansson har på uppdrag av Konsumentverket gjort en undersökning om hur konsumenter förhåller sig till valmöjligheter på marknaderna för fast telefoni, mobil telefoni, bank, försäkring, ...
    • Konsumera mera? 

      Holmberg, Ulrika; Roos, John Magnus (SOM-institutet, 2010)
    • Konsumtionsrapporten 

      Roos, John Magnus; Centrum för konsumtionsvetenskap; Centre for retailing (Handelshögskolan, Göteborg, 2019-12)
    • Konsumtionsrapporten 2010 

      Roos, John Magnus (Centrum för konsumtionsvetenskap, 2010)
    • Konsumtionsrapporten 2011 

      Roos, John Magnus; Centrum för konsumtionsvetenskap, Göteborgs universitet (2011)
      I Konsumtionsrapporten 2011 sammanfattas och analyseras hushållens privata konsumtion i Sverige under 2010. Rapporten inleds med en översikt av offentlig statistik om hushållens utgifter och välbefinnande. Därefter analyseras ...
    • Konsumtionsrapporten 2012 

      Roos, John Magnus (Centrum för konsumtionsvetenskap, 2012-12)
      I Konsumtionsrapporten 2012 sammanfattas och analyseras hushållens privata konsumtion i Sverige under 2011. Rapporten består av två delar. I den första delen, ”Basfakta”, ges en helhetsbild av hushållens konsumtion som ...
    • Konsumtionsrapporten 2013 

      Roos, John Magnus (Centrum för konsumtionsvetenskap, 2013)
      I Konsumtionsrapporten 2013 sammanfattas och analyseras hushållens privata konsumtion i Sverige under 2012. Rapporten består av två delar. I den första delen, ”Basfakta”, ges en helhetsbild av hushållens konsumtion som ...
    • Konsumtionsrapporten 2014 

      Roos, John Magnus (2014-12)
      I Konsumtionsrapporten 2014 sammanfattas och analyseras hushållens privata konsumtion i Sverige under 2013. Rapporten består av två delar. I den första delen, ”Basfakta”, ges en helhetsbild av hushållens konsumtion som ...
    • Konsumtionsrapporten 2015 

      Roos, John Magnus (Centrum för konsumtionsvetenskap, 2015)
      I Konsumtionsrapporten 2015 sammanfattas och analyseras hushållens privata konsumtion i Sverige under 2014. Rapporten består av två delar. I den första delen, ”Basfakta”, ges en helhets bild av hushållens konsumtion som ...
    • Konsumtionsrapporten 2016 - Hållbarhetens illusion 

      Fuentes, Maria; Normann, Anne; Östergren, Karin (Centrum för konsumtionsvetenskap, 2016)
      Hushållens totala konsumtion uppgick till 1826 miljarder kronor under 2015. Hushållen konsumerade 2,8 % mer jämfört med 2014 och 23 % mer jämfört med 2005. Mellan 2014 och 2015 ökade konsumtionen i stort sett på alla ...
    • Konsumtionsrapporten 2017 

      Holmberg, Carina; Ulver, Sofia (2017-12-14)
    • Konsumtionsrapporten 2018 

      Roos, John Magnus; Holmberg, Ulrika; Hansson, Lena; Karlsson, Therese M; Kristensson, Per (Handelshögskolan, Göteborgs universitet, 2018-12)
      I Konsumtionsrapporten 2018 sammanfattas och analyseras hushållens privata konsumtion i Sverige under 2017. Rapporten består av två delar. I den första delen, ”Basfakta”, ges en helhetsbild av hushållens konsumtion som ...
    • Konsumtionsrapporten 2020 - En rapportserie om den svenska konsumtionen 

      Roos, John Magnus; Centrum för konsumtionsforskning (2020)
    • Lobbying, konsensus och egenintresse. Användarrepresentanters upplevelser av standardiseringsprocessen 

      Roos, John Magnus; Wenzer, Jakob; Holmberg, Ulrika (Centrum för konsumtionsvetenskap, 2012-11)
      Rapporten presenterar resultatet av en undersökning om slutanvändarrepresentanters deltagande i standardiseringsprocesser på svensk och internationell nivå. Syftet är att redovisa och analysera hinder och framgångsfaktorer ...
    • Organisationsformens betydelse för kvaliteten i personlig assistans 

      Roos, John Magnus (Centrum för konsumtionsvetenskap, 2016)
      Syftet med denna studie är att jämföra kvaliteten mellan tre typer av assistansanordnare; brukarkooperativ, privata bolag och kommunen. En kvantitativ undersökningsansats har tillämpats med postenkät som insamlingsmetod. ...
    • Quality of personal assistance: Shaped by governments, markets and corporations 

      Roos, John Magnus (2009-02-20)
      Background: Swedish personal assistance for people with severe disabilities became a legal right in 1994. The support is completely financed by the government and with a few exceptions transferred to External assistance ...