Browsing by Author "Institutionen för didaktik och pedagogisk profession, Göteborgs universitet/Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies, University of Gothenburg"
Now showing items 1-7 of 7
-
Developing strategic competence in oral interaction in English as a foreign language – A classroom study
Selin, Per (2014)The teaching and learning of English as a foreign language can be studied by analysing a large amount of results (from the national tests, for example) over a long period of time. It can also be studied from the teacher's ... -
Encountering algebraic letters, expressions and equations: A study of small group discussions in a Grade 6 classroom
Rystedt, Elisabeth (2015)Introductory algebra has a pivotal role for pupils’ continued learning in algebra. The aim of this licentiate thesis is to contribute to knowledge about how pupils appropriate introductory algebra and the kind of challenges ... -
Epistemic beliefs among upper-secondary students in education for sustainable development
Grice, Marie (2014)This research project explores an educational context through two approaches. The first analyses the interpretability and role of the concept of sustainable development according to the writings of four syllabuses in the ... -
Hur kan dubbelt så långt bli fyra gånger större?
Svanteson Wester, Jenny (2014)Previous research has shown that a large majority of 12- to 16-year old students have a tendency to improperly apply the linear model when solving non-linear problems about the relation between lengths and area of enlarged ... -
Lärande i rörelse - Utveckling av kroppslig förmåga ur ett icke dualistiskt perspektiv
Bergentoft, Heléne (2014)Uppsatsens ambition är att genom en learning study av undervisningsmomentet kroppshållning vid löpning påvisa hur ett innehåll i skolämnet idrott och hälsa kan behandlas på ett icke dualistiskt sätt. Syftet är därmed att ... -
Möjligheter i kollegiala samtal om NO-undervisning och bedömning
Sjöberg, Marlene (2014)Syftet med studien är att belysa NO-lärares kollegiala samtal om bedömning i ett sammanhang av undervisning och lärande i naturvetenskap, som arena för professionsutveckling. Lärarens kompetens är en av de viktigaste ... -
Variationens betydelse för elevernas lärande. Relationen mellan en funktions graf och grafen till funktionens derivata
Ryberg, Ulf (2014)Begreppet derivata är mångfacetterat och innebörden kan beskrivas och tolkas i flera olika representationsformer. Elever har emellertid ofta en snäv uppfattning av begreppet och för många är derivata synonymt med algebraiska ...