Now showing items 1-16 of 16

    • Hide and Seek - What enables and hinders households’ battery recycling? 

      Holmberg, Ulrika; Zapata Campos, María José; Åberg, Helena (Centrum för konsumtionsvetenskap, 2016)
    • Konsumenters information om och val av leverantörer på sex omreglerade marknader. Fast telefoni, mobil telefoni, bank, försäkring, el och tandvård. 

      Roos, John Magnus; Hansson, Niklas; Holmberg, Ulrika (2010)
      Magnus Roos, Ulrika Holmberg och Niklas Hansson har på uppdrag av Konsumentverket gjort en undersökning om hur konsumenter förhåller sig till valmöjligheter på marknaderna för fast telefoni, mobil telefoni, bank, försäkring, ...
    • Konsumenters köp av ekologisk mat - En forskningsöversikt 

      Holmberg, Ulrika; Steingrimsdottir, Hulda; Svensson, Åsa (2007)
      Vår översikt över de senaste årens forskning om konsumenters inställning till och köp av ekologisk mat visar att: • Andelen köpta ekologiska livsmedel är liten trots ett stort intresse för miljöfrågor. Konsumenters ...
    • Konsumera mera? 

      Holmberg, Ulrika; Roos, John Magnus (SOM-institutet, 2010)
    • Konsumtionsforskningens inriktningar och förutsättningar 

      Holmberg, Ulrika; Ejdeholm, Carina (2006)
      Rapporten ger en bild av hur konsumtionsforskning definieras och hur den finansieras. Rapporten har gjorts på uppdrag av Konsumentverkets vetenskapliga råd och syftar till att ge en bild av forskningsområden och ...
    • Konsumtionsrapporten - konsumtionen 2005 

      Holmberg, Ulrika; Brembeck, Helene; Hedesström, Ted Martin; Bergström, Annika; Shanahan, Helena; Jakobsson, Cecilia (2007)
    • Konsumtionsrapporten 2008 

      Holmberg, Ulrika (Centrum för konsumtionsvetenskap, 2007)
    • Konsumtionsrapporten 2009 

      Holmberg, Ulrika (Centrum för konsumtionsvetenskap, 2009)
    • Konsumtionsrapporten 2018 

      Roos, John Magnus; Holmberg, Ulrika; Hansson, Lena; Karlsson, Therese M; Kristensson, Per (Handelshögskolan, Göteborgs universitet, 2018-12)
      I Konsumtionsrapporten 2018 sammanfattas och analyseras hushållens privata konsumtion i Sverige under 2017. Rapporten består av två delar. I den första delen, ”Basfakta”, ges en helhetsbild av hushållens konsumtion som ...
    • Konsumtionsrapporten 2021 

      Holmberg, Ulrika; Centrum för konsumtionsforskning (Handelshögskolan, Göteborgs universitet, 2021-12-22)
      I Konsumtionsrapporten 2021 sammanfattas och analyseras hushållens privata konsumtion i Sverige under 2020 och 2021. Här ges en helhetsbild av hushållens konsumtion, vilken baseras på statistik från framför allt Statistiska ...
    • Konsumtionsrapporten 2022 

      Hagberg, Johan; Hansson, Lena; Holmberg, Ulrika; Sörum, Niklas; Hauff, Jeanette; Mellander, Elias (2022)
      I Konsumtionsrapporten 2022 sammanfattas och analyseras konsumtionen i Sverige under 2021 och merparten av 2022. I den första delen, ”Hushållens konsumtion” ges en översikt över den privata konsumtionen i Sverige, hur ...
    • Konsumtionsrapporten 2023 

      Hagberg, Johan; Hansson, Lena; Holmberg, Ulrika; Sörum, Niklas; Björner, Emma; Hartmann, Benjamin J. (Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet, 2023)
      I Konsumtionsrapporten 2023 sammanfattas och analyseras konsumtionen i Sverige under 2022. I den första delen, ”Hushållens konsumtion” ges en översikt över den privata konsumtionen i Sverige och hur den förändrats. Här ...
    • Lobbying, konsensus och egenintresse. Användarrepresentanters upplevelser av standardiseringsprocessen 

      Roos, John Magnus; Wenzer, Jakob; Holmberg, Ulrika (Centrum för konsumtionsvetenskap, 2012-11)
      Rapporten presenterar resultatet av en undersökning om slutanvändarrepresentanters deltagande i standardiseringsprocesser på svensk och internationell nivå. Syftet är att redovisa och analysera hinder och framgångsfaktorer ...
    • Making Sense of Consumption. Selections from the 2nd Nordic Conference on Consumer Research 2012. 

      Hansson, Lena; Holmberg, Ulrika; Brembeck, Helene; University of Gothenburg/Centre for Consumer Science; Göteborgs universitet/Centrum för konsumtionsvetenskap (Centre for Consumer Science, University of Gothenburg, 2013-11)
      Consumption can be seen as an intricate network in constant transformation involving a multitude of actors. It challenges the way we study consumption and consumers. In 22 chapters “Making sense of consumption” invites you ...
    • Marknadsföringsforskning om konsumenter och konsumtion 

      Ekström, Karin M.; Holmberg, Ulrika; Ossiansson, Eva (2007)
      Föreliggande rapport är en kartläggning av marknadsföringsforskning som fokuserar på konsumenter och konsumtion i Norden. Projektet har genomförts av forskare på Centrum för konsumtionsvetenskap och är finansierat av ...