Now showing items 1-6 of 6

    • Blir man någonsin färdig som lärare? En intervjustudie kring kompetens- och skolutveckling i tre kommuner 

      Svensson, Annalena; Klemensson, Anna; Hansson, Lena (2007)
      Syftet med studien var att undersöka lärares och rektorers inställning till Syfte: kompetens- och skolutveckling samt att se hur kompetensutveckling bedrivs på lokal nivå. - Hur uppfattas kompetens- och skolutveckling av ...
    • Konsumtionsrapporten 2018 

      Roos, John Magnus; Holmberg, Ulrika; Hansson, Lena; Karlsson, Therese M; Kristensson, Per (Handelshögskolan, Göteborgs universitet, 2018-12)
      I Konsumtionsrapporten 2018 sammanfattas och analyseras hushållens privata konsumtion i Sverige under 2017. Rapporten består av två delar. I den första delen, ”Basfakta”, ges en helhetsbild av hushållens konsumtion som ...
    • Konsumtionsrapporten 2022 

      Hagberg, Johan; Hansson, Lena; Holmberg, Ulrika; Sörum, Niklas; Hauff, Jeanette; Mellander, Elias (2022)
      I Konsumtionsrapporten 2022 sammanfattas och analyseras konsumtionen i Sverige under 2021 och merparten av 2022. I den första delen, ”Hushållens konsumtion” ges en översikt över den privata konsumtionen i Sverige, hur ...
    • Konsumtionsrapporten 2023 

      Hagberg, Johan; Hansson, Lena; Holmberg, Ulrika; Sörum, Niklas; Björner, Emma; Hartmann, Benjamin J. (Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet, 2023)
      I Konsumtionsrapporten 2023 sammanfattas och analyseras konsumtionen i Sverige under 2022. I den första delen, ”Hushållens konsumtion” ges en översikt över den privata konsumtionen i Sverige och hur den förändrats. Här ...
    • Making Sense of Consumption. Selections from the 2nd Nordic Conference on Consumer Research 2012. 

      Hansson, Lena; Holmberg, Ulrika; Brembeck, Helene; University of Gothenburg/Centre for Consumer Science; Göteborgs universitet/Centrum för konsumtionsvetenskap (Centre for Consumer Science, University of Gothenburg, 2013-11)
      Consumption can be seen as an intricate network in constant transformation involving a multitude of actors. It challenges the way we study consumption and consumers. In 22 chapters “Making sense of consumption” invites you ...