Now showing items 1-5 of 5

    • Experientially based physics instruction using hands on experiments and computers 

      Bernhard, Jonte (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2005)
      Developing a functional understanding of mechanics, in accordance with canonical physics, has proven to be one of the most difficult challenges faced by students. In this report the development and implementation of ...
    • Klinisk slutexamination i tandhygienistprogrammet vid fyra lärosäten 

      Larsson, Anna-Britta; Müller, Görel; Jacobsson, Brittmarie; Lindmark, Ulrika; Andersson, Pia; Mårtensson, Carina; Olsson, Margaretha; Rolandsson, Margot; Sundberg, Nina (2009-11-10)
      Den legitimerade tandhygienisten har en nyckelroll inom promotion och prevention i svensk tandvård. I arbetet som tandhygienist krävs att kunna arbeta självständigt och ta väl underbyggda beslut för att ge en god och ...
    • Klinisk slutexamination i tandhygienistprogrammet vid fyra lärosäten 

      Larsson, Anna-Britta; Müller, Görel; Jacobsson, Brittmarie; Lindmark, Ulrika; Andersson, Pia; Mårtensson, Carina; Olsson, Margaretha; Rolandsson, Margot; Sundberg, Nina (NSHU : Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2009)
      The registered dental hygienist has a key role in promotion and prevention within Swedish dental care. Working as a dental hygienist requires an ability to work independently and make well-grounded decisions in order to ...
    • Modeller för lärandemål 

      Melin, Ulf; Axelsson, Karin; Wedlund, Tommy; Hjalmarsson, Anders; Keller, Christina (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2010)
      The point of departure for the present project was the Degree Ordinance (SFS 2006:1053). Keywords as knowledge, understanding, ability, skills, assessment, and perspectives are focused. When applying learning outcomes the ...
    • Problem-based learning in clinical nursing education: Integrating theory and practice 

      Ehrenberg, Anna C; Häggblom, Marianne (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008-09-23)
      Over the last few decades, nursing education in Sweden has undergone many changes in its length, content, and academic level. Pedagogical developments have occurred, but not as much change has taken place in the clinical ...