Browsing by Author "Höglund Arveklev, Susanna"
Now showing items 1-8 of 8
-
Drama and Learning in Nursing Education. A study in first and second cycle
Höglund Arveklev, Susanna (2017-11-24)Aim: The overall aim of this thesis was to explore and describe the nature of students learning through drama in nursing education, in first and second cycle. Methods: Study I was conducted as an integrative review of ... -
Drama pedagogy in Nursing Education – Learning about care, encounters and communication
Berg, Linda; Höglund Arveklev, Susanna; Larsson, Stina; Lepp, Margret (Centre for Culture and Health, University of Gothenburg, 2019)A good understanding of communication skills is a core element of nursing education. High demands are placed upon nurses for professionalism and competence in their encounters with patients, relatives, colleagues and ... -
Drama Pedagogy in Nursing Education – Learning about Conflict Management
Lepp, Margret; Larsson, Stina; Höglund Arveklev, Susanna; Berg, Linda (Centre for Culture and Health, University of Gothenburg, 2019)Knowledge about conflict management is necessary in today’s increasingly stressful working environment in the health and medical system, because the working climate affects the staff and increases the risk of interpersonal ... -
Drama Pedagogy in Specialist Nursing Education in Care for Children – Learning about Conflict Management
Lepp, Margret; Wigert, Helena; Höglund Arveklev, Susanna; Larsson, Stina; Berg, Linda (Centre for Culture and Health, University of Gothenburg, 2020)Knowledge of conflict management is necessary to avoid the negative impact conflicts can have on patients, relatives, students, healthcare staff, and healthcare organisations. This report examines the use of drama pedagogy ... -
Dramapedagogik i specialistsjuksköterskeprogrammet med inriktning mot hälso- och sjukvård för barn och ungdomar – studenters lärande om konflikthantering
Lepp, Margret; Wigert, Helena; Höglund Arveklev, Susanna; Larsson, Stina; Berg, Linda (Centrum för kultur och hälsa, Göteborgs universitet, 2020)Kunskap om konflikthantering är nödvändig då konflikter kan ha en negativ påverkan på såväl patienter, närstående, studenter och vårdpersonal som hälso- och sjukvårdsorganisation. Föreliggande rapport handlar om att med ... -
Dramapedagogik i vårdutbildning - sjuksköterskestudenters lärande i omvårdnad med fokus på bemötande och kommunikation
Berg, Linda; Höglund Arveklev, Susanna; Larsson, Stina; Lepp, Margret (2016)den här rapporten beskriver ett dramaprogram som utvecklast av författarna och riktar sig till alla som söker kunskap om hur dramapedagogik kan användas i vårdutbildning. Rapporten är tänkt att användas som ett pedagogiskt ... -
Dramapedagogik i vårdutbildning – sjuksköterskestudenters lärande i omvårdnad med fokus på bemötande och kommunikation
Berg, Linda; Höglund Arveklev, Susanna; Larsson, Stina; Lepp, Margret (Centrum för kultur och hälsa, Göteborgs universitet, 2016)Kunskap om bemötande och kommunikation är centralt i sjuksköterskeutbildningen. I den framtida yrkesrollen ställs höga krav på professionalitet och kompetens i mötet med patienter, närstående, kollegor och studenter. Ett ... -
Dramapedagogik i vårdutbildning – sjuksköterskestudenters lärande om konflikthantering
Lepp, Margret; Larsson, Stina; Höglund Arveklev, Susanna; Berg, Linda (Centrum för kultur och hälsa, Göteborgs universitet, 2018)Kunskap om konflikthantering är nödvändig i dagens alltmer stressfulla arbetsklimat inom hälso- och sjukvårdssystemet eftersom arbetsklimatet påverkar personalen och ökar risken för interpersonella konflikter. Om dessa ...