Browsing by Author "Gianneschi, Marcus"
Now showing items 1-4 of 4
-
Abisko, Björkliden och Riksgränsen. En deskriptiv jämförelse av ekonomistyrningen vid tre svenska fjällänläggningar
Johansson, Åsa; Gianneschi, Marcus (2004)Detta är en deskriptiv och jämförande studie av tre svenska fjällanläggningars ekonomistyrning. Uppsatsen tar ett brett perspektiv på ekonomistyrning och har sin utgångspunkt i öppna system - teorier. Utgångspunkten är att ... -
Vara och märkas – unga konsumenters relationer till klädindustrins varumärken
Gianneschi, Marcus (2012-11-30)To brand and to be branded – Young consumers’ relations to clothing brands Brands – the logos of the global economy – have received attention both inside and outside marketing research as key symbols of our time and as ... -
Vardagslivets finansialisering
Andersson, Erik; Broberg, Oskar; Gianneschi, Marcus; Larsson, Bengt (Centrum för konsumtionsvetenskap, 2016)I internationell samhällsvetenskaplig forskning används begreppet finansialisering för att förklara och beskriva den ökade betydelse som den finansiella ekonomin har i vår tid. I den här rapporten riktar vi sökarljuset mot ... -
Varor och märken – om att vara och märkas
Gianneschi, Marcus (2007-09-07)Studien undersöker utifrån ett varumärkeskulturellt perspektiv vilka roller konsumtion av, och tal om, varumärken spelar i unga svenska konsumenters identitetskonstruktion. Det innebär att studien ontologiskt problematiserar ...