Now showing items 1-4 of 4

    • Abisko, Björkliden och Riksgränsen. En deskriptiv jämförelse av ekonomistyrningen vid tre svenska fjällänläggningar 

      Johansson, Åsa; Gianneschi, Marcus (2004)
      Detta är en deskriptiv och jämförande studie av tre svenska fjällanläggningars ekonomistyrning. Uppsatsen tar ett brett perspektiv på ekonomistyrning och har sin utgångspunkt i öppna system - teorier. Utgångspunkten är att ...
    • Vara och märkas – unga konsumenters relationer till klädindustrins varumärken 

      Gianneschi, Marcus (2012-11-30)
      To brand and to be branded – Young consumers’ relations to clothing brands Brands – the logos of the global economy – have received attention both inside and outside marketing research as key symbols of our time and as ...
    • Vardagslivets finansialisering 

      Andersson, Erik; Broberg, Oskar; Gianneschi, Marcus; Larsson, Bengt (Centrum för konsumtionsvetenskap, 2016)
      I internationell samhällsvetenskaplig forskning används begreppet finansialisering för att förklara och beskriva den ökade betydelse som den finansiella ekonomin har i vår tid. I den här rapporten riktar vi sökarljuset mot ...
    • Varor och märken – om att vara och märkas 

      Gianneschi, Marcus (2007-09-07)
      Studien undersöker utifrån ett varumärkeskulturellt perspektiv vilka roller konsumtion av, och tal om, varumärken spelar i unga svenska konsumenters identitetskonstruktion. Det innebär att studien ontologiskt problematiserar ...