Now showing items 1-5 of 5

    • Bilens roll för människors subjektiva välbefinnande 

      Jakobsson Bergstad, Cecilia; Gamble, Amelie; Hagman, Olle; Olsson, Lars E.; Polk, Merritt; Gärling, Tommy (Centrum för konsumtionsvetenskap, 2009)
      Huvudsyftet med projektet var att öka kunskapen om bilens roll för olika hushålls och individers subjektiva välbefinnande. Subjektivt välbefinnande som kommer från engelskans subjective well-being, förkortat SWB i rapporten, ...
    • Kognitiva illusioner som lurar konsumenter 

      Gärling, Tommy; Gamble, Amelie (2003)
      Även om konsumenter försöker fatta förnuftiga beslut genom att väga positiva mot negativa aspekter, så spelar kognitiva illusioner dem ofta ett spratt. Den psykologiska forskningen visar att kognitiva illusioner är fel ...
    • Konsumentrörligheten på de finansiella marknaderna. En uppföljning åtta år senare 

      Mankila, Merja; Gamble, Amelie (Centrum för konsumtionsvetenskap, 2009)
      Föreliggande studie innebär en uppföljning av Konkurrensverket och Konsumentverkets rapport om konsumentrörligheten på de finansiella marknaderna från 2001. Konkurrensen inom den finansiella sektorn har varit föremål ...
    • Perception of Value of Money in Unfamiliar Currencies 

      Gamble, Amelie (Psykologiska institutionen, Göteborgs universitet, 2005)
      The real value of money as well as the perceived value of money is subject to changes. Inflation and deflation are examples of changes in real value. It has been shown that these changes do not always correspond to changes ...
    • Playfulness - ett pilotprojekt inom scenkonst och hälsa 

      Widell, Gill; Gamble, Amelie (2016)